reklama

Keď niekto môže povedať, že je jeho Vista je to jedine Bill Gates

Mal som nejaké vybavovačky na súde. Čakal som na chodbe, keď v tom ku mne pristúpili dve tety. Dobrý deň mladý pán, môžeme sa s Vami porozprávať? Blbá otázka, napadlo ma. Veď už sa so mnou rozprávajú. Nech sa páči, môžem Vám nejako pomôcť?, povedal som zo slušnosti. Sme svedkovia Jehovovi a chceme Vám toto ukázať. Oblial ma studený pot. To niekto niesol vzorku potu k prokurátorovi. Dôkazový materiál bol vo fľaštičke, ktorú ráno vybral z chladničky, potkol sa a obsah fľaše bol razom na mne. Obidvaja sme boli prekvapení. Pozreli sme na tety, potom na seba a znova na tety. Poviem Vám na to, že sú svedkami Jehovovými, teda majú okolo dvetisíc rokov vyzerali zachovale. Kde sa na nich hrabe Vondráčková.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Popýtal som sa teda, aké je tajomstvo večného života. Chcel som urobiť zo života ako okamihu pred večnosťou, okamih produktívneho veku a večný dôchodok. S radosťou mi vysvetlili, že Život na rozdiel od iných týždeníkov nie je taký bulvár a tak má stálu klientelu. Začali mi pchať pod nos nejaké tenké knižky. Myslel som, že keď sú svedkyne Jehovove, bude to dôkazový materiál. Fotoalbum Ježiša ako porušuje božie prikázania. No tak nie práve fotoalbum, ale kamenné dosky ako z Flinstonovcov. Ale boli to tlačené obrázky, dokonca farebne. A ja hlupák, že Gutemberg vynašiel kníhtlač v polke 15. storočia.

Na obrázkoch boli gule. Ahá, Takže nezosmylníš. Pozerám lepšie a to sú planéty. Tretia sa mi zdala známa, taká modrá a na nej 6 svetadielov a 6 kontinentov. Spolu 12. Ale mužena sa nadýchla až vsala vlasy do hrdla. Išla mi niečo vysvetlovať, no ja som žasol nad jej sacím výkonom. S ňou by som doma dobre povysával. Strčí sa všade, aj tam kde nechcete. Takí su jehovisti. Išla mi vysvetľovať vznik sveta. Z prvých slov som to vycítil. Teda hneď po tom, že mala na raňajky cibuľu so syrom a štipkou parmazánu.

Vedel som, alebo stratím plno času predstieraním, že počúvam, alebo ju prekabátim. Kabát mala celkom špinavý, veľmi sa mi do toho nechcelo. Je to však česká legenda, tak som to CD očistil. CD rockovej legendy sa nečistí škrabkou na zemiaky, ale nič iné, okrem hepatitídy typu B, som vo vrecku nemal. Ona zatiaľ mala celkom chytré reči. Nie ani tak múdre ako rýchle.

Povedala, že nie všetko je tak ako nám hovorili. Viem, že všetko nie je presne tak, ale približne to tak je. Ako keď povedali, že Santa chodí komínom a tak nosí darčeky. Ja som raz na štedrý deň upchal komín a predsa boli večer darčeky pod stromčekom. Ja viem, že nelozí komínom. On má teleportér. A ten večer bolo veselosti a radosti z darčekov. Až kým otec nechcel zakúriť v krbe. Na koniec by mi ešte povedala, že Santa a veľkonočný zajačik neexistujú. To nie je normálne na čo im niektorí ľudia skočia!

Povedala, že v škole ma učia používať rozum a to nie je tak, ako má byť. Lebo boh je duša a rozum je telo. "A je láska duša?", zaskočil som ju. "Áno je, lebo boh je láska.", odpovedala. "Tak potom sa poďme rozprávať o bohu", predniesol som. Rozsvietili sa jej oči. Chcela hovoriť, ale ja som bol na ťahu. "Viete, nedávno som mal boha so ženou", povedal som vážne a pozrel som na ňu. Jej zmetený pohľad bol srandovný, ale bolo mi to málo. "Zažil som lásku s dievčaťom", vrátil som ju do hry. "Láska je krásna vec", chytila sa. "Viem, ale nie keď o nej hovoríte v minulom čase", pozrel som do zeme.

Teraz sa mala predviesť, čo vie o bohu=láske. Ona však začala znova mlieť o niečom, o čom už hovorila. O tom, čo mala dobre naštudované. Ako spolužiaci na skúške. Niečo nevedia tak trepú o inom. Viackrát ma už jehovisti nasrštvali a ja som chcel odplácať. Vžil som sa do svojej roly. Zmenil som tón hlasu a hovoril som ďalej. "Nerozumiem prečo sme sa rozišli. Všetko vychádzalo tak perfektne. Boli sme perfektná dvojka. Bola ako moja stratená polovička, ktorá sa našla a ja s ňou chcem stráviť zvyšok života." Z očí mi padla slza. To to divadielko, čo som s tetou Táňou nacvičoval keď som bol batoľa. Obe tety zrazu zmĺkli a sledovali ma. "Robil som všetko, čo som jej na očiach videl. Prežili sme krásne chvíle a teraz keď si na to spomínam...", odmlčal som sa.

Stále boli ticho. "Neviem prečo mi ju boh vzal, neviem to pochopiť, ako mi mohol tak ublížiť", zosunul som sa chrbtom po stene až som si sadol na zem. Skryl som si tvár pred svetom do dlaní a robil som, že plačem a nosom ťahám dnu sople. Lenže tie hlieny som ťahal naozaj dnu, fúj prišlo mi zle. A za chvíľu som si uvedomil, že slzím požehnane. Nebolo to iba tak. Preto som bol v hraní taký dobrý. Naozaj mi ublížila. Uvedomil som si, že mi na nej záležalo viac ako som si pripustil. Dostal som sa sám na svojom triku. Jehovistky sa dávno vytratili. Vzdychol som, utrel slzy a narovnal sa. Taký je život. Kvôli nej som už smutný bol, cez to som sa preniesol. Hnevalo ma čosi iné. Znova so mnou vydrbali. Sviňe jedne jehovistické.

Martin Gál

Martin Gál

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor navštevuje Technickú Juniverzitu v Košiciach. Začal blogovať, lebo tu chýbal vtip. Mal polovicu toho, čo má mať. Odhodlanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáEmO sVeT :'((Anyways...As the days go byThe Real Thing/k!Out of mindPrivate

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu